linni kirjutas:Parallaksiga saad teada, kui kaugel objekt asub. Kui pilt teravaks krutitud, siis vaatad parallaksiratta pealt, mitu jardi on. Jardid paned ümber meetritesse. Meetreid on vaja selleks, et kõrgustorni peal optika nurga muutmiseks õige arv klikke keerata, et kuul sinna läheks, kuhu sihid.
Otsi netist "ballistic calculator" või siis "ballistiline kalkulaator".
Siit saad ühe alla tõmmata ja tutvuda:
http://www.hawkeoptics.co.uk/chairgun.html" onclick="window.open(this.href);return false;
See on juba natuke
hardcore lähenemine
Tavaoludes tähendab parallaksi seadmine võimalust vähendada optilist viga, mille tõttu silma optika suhtes liigutades "liigub" ka sihikurist märgi suhtes. Kui parallaks on seatud õigesti, siis peaks sihikurist silma asukohta muutes jääma samale kohale. Siin teemas on ka mõned illustreerivad pildid:
viewtopic.php?f=3&t=47" onclick="window.open(this.href);return false;
Õige koha
esmaseks leidmiseks võid kasutada sihikule märgitud skaalat (nt sinu puhul 10 m, keerad skaala ~10 jardi peale), aga peenhäälestus tee oma silma järgi, kuna tehaseskaalad pole reeglina kuigi täpsed. Kui pilt on teravaim ja sihikurist ei liigu, siis on õige koht leitud.
Reguleerimata parallaks võib omada täpsusele üsna hävitavat mõju. Kunagi CFX juures testisin, kui suur on selle vea mõju optikal, millel parallaksi üldse regurleerida ei saa. Täpselt enam ei mäleta, aga 10 m peal liikus tabamispunkt umbes 1-2 cm ainuüksi juba sõltuvalt sellest, millise nurga alt optikasse vaatasid.
Kodustes oludes on märgi kaugus teada või lihtsalt mõõdetav. FT laskjatel seda luksust ei ole ning nemad on selle vea enda jaoks tööle pannud ja kasutavad seda märgi kauguse määramiseks.
"+" ja "-" on mõeldud nägemishäirete mõningaseks korrigeerimiseks. Nt kerge lühinägelikkuse korral krutid "-" suunas ja vastupidi.
Springers are like Muscle-Cars - Classic, Heavy and Never out of style...