Olight H2R Nova ülevaade

Taskulampide ja lisavarustuse testid, ülevaated ja teemakohased artiklid.
Vasta
Kasutaja avatar
Delta
Administraator
Postitusi: 1436
Liitunud: 11 Okt 2010, 10:15
Asukoht: Päälinn
Kontakt:

Olight H2R Nova ülevaade

Postitus Postitas Delta » 30 Nov 2017, 22:03

Eestikeelse wiki järgi on noova muutlik täht, mille heledus lühikese aja jooksul kasvab 10-15 tähesuuruse võrra ning kahaneb siis aeglaselt algse heleduseni.

Seega kui mõni tootja paneb oma lambile nimeks noova, siis peab ta endas ikka väga kindel olema, kui võrdleb oma lampi plahvatava tähega. Aga just seda on Olight teinud, andes oma 18650 lambile H2R lisanimeks Nova. Sellest, kas ja palju selline nimevalik ennast õigustab, natuke hiljem. Esmalt kohustuslik pakendi ja selle sisu tutvustus.

Nagu ikka on olemas ka ülevaate videoversioon. Seekord küll pisut üldisem, kui alljärgnev tekst, aga katsusin piirduda 15 minutiga ja see seadis omad piirangud.

https://www.youtube.com/watch?v=bj8W_pfqCKY



Nova müügipakendilt karjuvaid värve või ülivõrdes reklaamlauseid ei leia. Kui üldjuhul üritavad tootjad lambi headust tõestada sellega, et trükivad karbile võimalikult palju ülivõrdes hüüdlauseid ja kasutusalasid nagu „taktikaline”, „jaht”, „matkamine” jne, siis Olight on piirdunud lihtsalt tõdemusega, et tegu on (google stiilis tõlkides) „mitmekülgse leed põhise valgustusseadmega”.

Pilt

Olight pakub H2R Novat nii neutraalse kui ka külma valgusega. Küll on pakend mõlemal versioonil sama, mistõttu kaunistab ka neutraalse lambi ümbrist suurelt reklaamnumber 2300 luumenit, mis tegelikult ei ole korrektne, kuna see väärtus kuulub hoopis külmale versioonile.

Pilt

Neutraalse versiooni maksimumiks lubab tootja „vaid” 2000 luumenit, kuid see on palju väiksemas kirjas toodud ära alles karbi tagaküljel.

Pilt

Seda, kumma versiooniga tegu on, näitab küljele pandud punane kleeps.

Pilt

Eemaldades välise ümbrise ilmub nähtavale must Olight kirjaga karp.

Pilt

Karbi sisu on elegantselt lihtne, kõik on kenasti omal kohal, midagi ei vedele ega pudene.

Pilt

Kui eestikeelne juhend oli torgatud välise ümbrise vahele, siis ingliskeelne paber paistab karbi põhjast. Must kitsas sektsioon peidab endas kaasapandud lisavarustust. Selle kättesaamiseks tuleb lihtsalt tõmmata noolega märgitud kohast.

Pilt

Kui karbi sisu kokku võtta, siis leiab sealt taskuklambriga lambi, peapaela, USB laadimisjuhtme ning eesti ja ingliskeelse kasutusjuhendi. Olight kirjadega 18650 aku on lampi paigaldatud juba tehasest. Nagu näha, siis on H2R kasutatav nii käsi- kui ka pealambina, samuti on komplekt koheselt kasutusvalmis. Küll on soovitav akut esmalt laadida, kuna lennuohutuse nõuete tõttu transporditakse akusid umbes 30% laetusega.

Pilt

Üheks H2R komplekti suurimaks plussiks ongi see, et lampi ostes on kõik vajalik tehasest kaasas ning värske omanik ei pea hakkama oma pead vaevama sellega (ega täiendavalt rahakotti kergendama), kust saada akusid või sobivat laadijat.

Küll peab märkima, et traditsioonilistest lisadest puuduvad H2R komplektist varutihendid. Mis on mõneti üllatav, kuna nende maksumus on lambi hinda arvestades olematu. Võimalik selgitus oleks see, et Olight nägemuses kasutatakse H2R puhul valdavalt lambisisest laadimist, mitte akude vahetamist, mistõttu tihendid ei kulu. Ja nii see ilmselt ongi, sest kui lugeda juurde juhendit, siis Olight soovitabki üsna rangelt kasutada ja laadida kaasatulnud akut ainult selles lambis. Aga ikkagi...

Lamp ise on valmistatud eeskujulikult.

Pilt

Kui tavaliselt tähendab ülevaadetes mainitud korralik viimistluskvaliteet seda, et puuduseid ei olnud, siis H2R puhul võin öelda, et lisaks üldisele koostekvaliteedile on astutud samm edasi ja proovitud pöörata tähelepanu ka välimusele ja üldisele kasutusmugavusele.

Pilt

Ja see on valdavalt ka õnnestunud. Tegemist on kvaliteetse tootega, mida on meeldiv käes hoida ja kasutada, mitte lihtsalt toruga, mille ühes otsas on leed ja teises aku.

Mõned näited. Nii on lambi reflektori ümber metallrõngas, mis ei ole lihtsalt metallikarva poleeritud vaid stiilselt Olight brändile omaselt sinist värvi, nupp lambi peas ei ole 90 kraadi alla sirge, vaid kerge nurga all, et seda oleks näpuga mõnusam vajutada, taskuklamber, mis paljudel tootjatel on midagi sellist, mis lõpus üle õla karpi visatakse, on H2R puhul viimistletud lambiga samaväärselt, jne. Isegi pakendi puhul oli näha ekstra pingutust või kuidas teisiti suhtuda sellese, et karbi põhja on tehtud eraldi süvend taskuklambri mahutamiseks. Jõuga litsudes oleks see ilmselt sinna samuti mahtunud, aga ei, klambri jaoks lõigati eraldi pesa.

Pilt

Ühesõnaga palju pisikesi detaile, mis kokku tekitavadki mulje, et lambi loomisel on seekord keskmisest rohkem vaeva nähtud. Ja nagu teada, siis esmamulje tähendab palju ja nii oli ka H2R puhul positiivne foon minu jaoks olemas juba enne lambi reaalse kasutamiseni jõudmist.

Pilt

Nagu tänapäeval moes, siis omab H2R aku lambisisese laadimise võimalust. Küll selle eripäraga, et kasutatakse magnetlaadimist, mis tähendab seda, et korpusesse ei ole tehtud auku USB liidese jaoks, samuti ei pea jändama mingite kummist pordikatetega.

Kaasapandud USB juhe on igati korralik ja kinnitub lambi sappa loomulikult magnetiga.

Pilt

Magnetühendus on üsna jõuline ja juhtme paigaldamisel ei pea selle õige asendi pärast muretsema – laadija ots lausa „lendab” lambile külge ja püsib seal kindlalt.

Pilt

Juhtme küljes on ka laadimise indikaator, mis laadimise ajal põleb punaselt, laadimise lõppedes aga roheliselt.

Pilt

Magnetlaadimise ainukeseks miinuseks on vast see, et ilma originaalkaablita seda teha ei saa. Aga teisalt tähendab korpusesisesest laadimispesast loobumine ka paremat veekindlust ja lipa-lopa kummikatete kadumist. Mis on jällegi pluss.

Kui varem olen USB laadimist pidanud pigem toretsemiseks ja moelisaks, siis mida aeg edasi, seda praktilisema lahendusega tegu on. Kui veel hiljuti olid USB pesad vaid arvutite küljes, siis tänapäeval on vähe kohti, kus USB pesa ei ole. Nii on näiteks enamikes uutes autodes USB ühendus(ed) standardvarustuses, mistõttu saab lampi vabalt laadida autos. Või kodus teleka küljes. Varsti tõenäoliselt ka kohvimasina ja rösteri küljes. Ning on vist tarbetu lisada, et enamik nutitelefone kasutab just USB laadimist

Kui millegi üle viriseda, siis ideaalis oleks Olight võinud kaasa panna ka adapteri seinakontaktist laadimiseks. Samas on selline adapter universaalne, mistõttu saab seda osta eraldi või siis näpata mõne nutitelefoni laadija küljest.

Magnetlaadimise olemasolul ei tule ilmselt üllatusena, et magnetiseeritud on ka H2R saba, mistõttu saab lampi vaevata kinnitada metallpindadele. Eluruumides selleks ilmselt väga palju võimalusi ei ole, kui just lampi eksklusiivse külmikumagnetina kasutada ei plaani, aga auto või muu tehnika kallal toimetades võib seda isegi vaja minna.

Üks asi, millest ei saa üle ega ümber on lambi sabas asuvad magnetlaadimise kontaktid ja suur kiri, mis hoiatab nende lühistamise eest. Just H2R avatud kontaktid ja kaasnev lühiseoht on foorumites põhjustanud enim diskussioone selle üle kui ohtlik või ohutu selline lahendus on.

Pilt

Emotsioone kõrvale jättes ei ole tegemist sugugi teoreetilise riskiga, kuna vaatamata sellele, et keskmine kontakt asub kerges süvendis, ei ole see piisav, et välistada näiteks kasvõi sedagi, et taskus asuvad võtmed kontaktid lühistaksid.

Otse loomulikult on netiavarustes leidunud neid, kes (teaduse nimel) on asja praktikas testinud. Ja tulemused olid üsna jahmatavad. Kirjaklambriga kontakte lühistades oli näha sädemeid, lambi saba terasvilla surudes läks vill põlema ja kuigi mõlemal juhul jäi lamp tööle ega saanud mingeid kahjustusi, siis oli selge, et ohutusest on asi kaugel.

Olight reageeris probleemile suhteliselt ruttu ja lasi välja sabakorgist uue versiooni ja nii palju kui kasutajad seda testisid, siis lühistamine sädemeid enam ei tekitanud ja terasvilla põlema ei saadud. Seega viga parandati ja täna müüdavad mudelid on juba turvalise sabakorgiga.

Kuna väliselt ei ole uus ja vana versioon eristatavad, siis ei jäänudki mul muud üle kui (ikka ja jälle teaduse nimel) omal nahal testida, kumb sabakorgi versioon minu proovilampidel on. Kirjaklamber oli kohe laualt võtta ja mingeid sädemeid mul tekitada ei õnnestunud. Selleks, et asi täiesti kindel oleks, sai õhtul mindud läbi ka ehituspoest ja soetatud pakike peenikest terasvilla ja.... ei midagi. Ei sädemeid, süttimisest rääkimata, seega tegu on turvaliste versioonidega.

Kui kellelgi juhtubki olema vana sabakorgiga versioon, siis Olight kodulehe kinnitusel on selle asendamine uuendatud versiooniga tasuta. Ahjaa, kui juba asjaks läks, siis on mul odavalt ära anda pakk kasutamata terasvilla...

H2R taskuklamber on kahesuunaline ning selles on ka auk randmerihma või kaelapaela külge kinnitamiseks.

Pilt

Klamber ise püsib lambi küljes survega ja õigupoolest olin üsna üllatunud, kui palju jõudu tuli rakendada selleks, et klambrit kätte saada või seda siis lambi külge tagasi suruda.

Pilt

Kaasapandud peapael on korralik, võimaldades lisaks ümbermõõdule reguleerida ka seda, kui sügavalt pael peas istub. Meeldiva detailina avastasin, et Olight pole pidanud paljuks paelale kanda ka helkurribad, mis oluliselt suurendavad selle kandja nähtavust pimedas.

Pilt

Lambi kinnitamiseks peapaela külge on kaks võimalust.

Pilt

Kuna lambi hoidik on magnetiseeritud, siis esimene neist ongi pelgalt magnetiga ja vaikselt toimetamiseks sellest piisab.

Pilt

Hoogsamateks tegevusteks tuleb aga lamp täiendavalt kummipandlaga kinni tõmmata ja nii võib komplektiga kasvõi joosta – lahti see ei tule. Pandla surve lambile on täpselt paras, piisavalt tugev ent samas võimaldab valgusvihu nurka lambi keeramisega reguleerida.

Pilt

Põhimõtteliselt saab lampi peapaela külge panna ka taskuklambriga, pelgalt magnetiga toimis see tunde järgi isegi paremini kui ilma klambrita. Samas kummipandla kinnitamiseks tuleb seda liialt venitada, mistõttu purunemisohu vältimiseks seda klambriga siiski kasutada ei tasu.

Kuna siiani olen kasutanud pealambina kergeid AA lampe, siis üheks küsimärgiks oligi minu jaoks see, kuidas toimib H2R pealambina ehk kui stabiilselt selline mõnevõrra raskem lamp peas püsib. Mu "idamaist" päritolu mõõtevahend näitas H2R kaaluks 103 grammi, mida on kolm ühikut rohkem, kui lubasid tehaseandmed.

Pilt

Koos peapaelaga kaalus komplekt pea 173 grammi.

Pilt

Nagu proovimine näitas, siis sai peapael oma ülesandega kenasti hakkama. Isegi kergel jooksul suutis see lampi kenasti paigal hoida ning mingit üles-alla hüppamist ei olnud.

Pilt

Teiseks küsimärgiks oli otsmikulambi kasutamine nokamütsiga ehk ega mütsinokk valguspilti liialt segama ei hakka. Praktikas osutus seegi kartus asjatuks, kuna lambi hoidik on suhteliselt kõrge ja ka lamp ise ei ole just pliiatsi mõõtu, mis kokkuvõttes tähendas see seda, et lamp eendub otsimikust piisavalt selleks, et ette suunatud valgusvihu korral mütsinoka vari tee valgustamist ei seganud.

Juhul kui mingil põhjusel otsmikul magnetit kanda ei taheta, siis on võimalik lambihoidiku tagakülg avada ja magnet eemaldada. Mittemagnetilise asenduse on Olight kenasti kaasa pannud.

Küll tuli tõdeda seda, et pealambina kasutades ei olnud lambi juhtimine kõige mugavam. Seda seetõttu, et otsanupu vastusurve, mis on ideaalne kui kasutada lampi lihtsalt käes, on piisavalt tugev selleks, et lihtsalt näpuga vajutades hakkab kogu konstruktsioon peas liikuma.

Selle vältimiseks tuleb lampi juhtida kahe käega või siis leida ühe käega opereerimiseks näppudele selline asend, kus kaks näppu hoiavad lampi paigal ja kolmas vajutab nuppu. Sellise asendi ma leidsin, kuid kõige mugavam see ei olnud. Tavajuhtimise sai tehtud, kuid kiirete topelt- või kolmikvajutuste tegemine oli suht tülikas.

Kokkuvõttes leidsin, et kõige mõistlikum ongi võtta lambilt klamber ja hoida seda püsivalt peapaela küljes. Keerates paela ümber lambi kere oli see endiselt kasutatav käsilambina, samas vajaduse tekkides koheselt ka pealambina.

Lambi enda juhtimine käib peas asuva nupuga.

Pilt

Ühekordne vajutus lülitab lambi sisse ja nuppu põlemise ajal all hoides hakkab lamp vahetama tasemeid kolme põhirežiimi vahel. Topeltvajutus viib lambi turborežiimi, kolmikvajautus aga aktiveerib SOS majaka, seda nii töötava kui väljalülitatud lambi korral. Viimastest saab välja nuppu lihtsalt vajutades või all hoides kui soovitakse naasta tavapärase kolme taseme juurde.

Lisaks eelnimetatuile on olemas ka ultramadal tase (romantikuile kuuvalgusrežiim), kuhu pääseb ligi siis, kui väljalülitatud lambil hoida nuppu all. H2R omab mälufunktsiooni, mis tähendab seda, et lamp jätab viimati kasutatud taseme meelde. Tõsi, kõrge ja turbo tasemed püsivad mälus ca 10 minutit, majakat lamp meelde ei jäta.

Kangesti tahaks lisada, ka et kõik tasemed on kontrollitud pingega, kuid nagu teised ülevaated on näidanud, siis kasutab H2R erinevate tasemete saavutamiseks pulss-modulatsiooni (PWM), seega teatud oludes võib madalamatel tasemetel täheldada valguse virvendamist.

Ja lõpuks olemegi jõudnud H2R lisanime Nova juurde. On vist ilmselge, et astronoomia toodi mängu just H2R turborežiimi silmas pidades ja mis seal salata, turbo ongi selle lambi üks suurimaid trumpe ja müügiargumente. Kuigi luumenite arv ise ei ole midagi erilist, siis eriliseks teeb selle komplekti asjaolu, et see võimsus on topitud pisikesse 1x18650 lampi ja see juba on midagi. Ka praktikas. Ükskõik, mis tasemelt turbole minnes on vahe valguse koguses massiivne ja kuigi tegu on loomult hajusa lambiga, siis võimaldab turbo (mõistlikkuse piires muidugi) näha vaevata ka kaugemal asuvaid objekte.

Efekti lisab seegi, et turbo ei sütti järsult, vaid sujuva üleminekuga, mis Olight turundusinimeste sõnul annab silmale aega eredama valgusega kohaneda. Väike asi, aga töötab. Kas just silma kohanemise osas, aga kindlasti mõjub selline kogemus kasutajale palju erilisemana kui tavaline murdosa sekundit kestev tasemete vahetus.

Mõned ülevaated on leidnud, et H2R kõrge ja turbo taseme vahe on liiga suur ja sinna oleks mahtunud veel üks lisatase (nt midagi vahemikus 1200-1500 luumenit). Ilmselt tõesti oleks. Samas on lambi kõrgeim tase ka sellisena täiesti adekvaatne ning unustada ei maksa ka kaasnevat boonust – pikemat tööaega, mis 1000+ luumeni juures oleks märgatavalt lühem. Seega praktikas on praegune lahendus pigem mõistlik.

Ja noh, isiklikult arvan, et täiendava kõrgema taseme lisamisest on loobutud hoopis seetõttu, et see oleks vähendanud lambi peamiseks müügiargumendiks olevat Nova efekti. Kuidas? Hüpe 550-600 luumenilt 2000-2300 luumenile on igal juhul muljetavaldav ja silmaga nähtav, pea neljakordset kasvu võimsuses lihtsalt ei ole võimalik ignoreerida. Kui aga lambil oleks veel üks kõrgem lisatase, siis nt üleminek 1300-1500 pealt 2000-2300 peale ei oleks sugugi enam nii särav ja ehkki erinevus oleks tajutav, jääks see tunnetuslikult siiski üsna marginaalseks. Ja praegune lahendus toimib. Selles veendumiseks piisab, kui vaadata teisi ülevaateid, kus eranditult kõik kasutajad turbot proovides kilkavad vaimustusest.

Nagu öeldud, siis on H2R eripäraks, et kogu see valguse kogus tuleb taskumõõtu lambist. Mis paraku tähendab ka seda, et tekib arvestatav kogust kuumust, mis tuleb kuidagi lambist eemale juhtida. Mõõtsin infrapuna termomeetriga lambi korpuse temperatuuri turbo ajal ning toatemperatuuril ja suurim number, mille kätte sain oli 50 kraadi. Enamuses ajast pendeldas näit kusagil 45-48 kraadi vahel. Seda siis korpuse osas. Kuid see ei ole sugugi maksimum, mida sellest lambist õnnestus kätte saada.

Asetades lambi valgusvihku ajalehest lõigatud riba hakkas see sekundi-kahe pärast suitsema ja mõne hetkega oli tulemuseks kärssav auk paberis. Kordan üle, lambist tulev valgusvihk oli nii võimas ja kontsentreeritud, et põletas ajalehte augu!!! Katset ennast saab näha allolevas videos.

https://www.youtube.com/watch?v=ysv7SLvG9sk



Seega ei ole H2R turbo sugugi naljaasi, vaid sellega peab üsna ettevaatlik olema. Ühest küljest on ju tore teada, et nt matkal olles ei juhtu midagi kui tikud koju ununevad. Teisalt peab olema ettevaatlik, et midagi kogemata põlema ei paneks. Nt ühes ülevaates demonstreeriti auke telgiriides, mis olid tekitatud hooletu omaniku ja H2R turbo poolt. Ja ma tõesti ei tea, miks oli telgis turbot tarvis, aga märksa elulisem oleks situatsioon, kus näiteks pealambina kasutades võib vihmas liikudes kilejope kapuuts tuulega reflektori ette minna ja kärssama hakata, taskus süttimisest rääkimata.

Ja sellepärast ongi hea, et H2R-l on olemas ka lukustusrežiim, mis peaks tagama sellele, et lamp ise põlema ei hakka ega turboga taskusse juhuslikke auke kõrveta. Selleks tuleb väljalülitatud lambil nuppu all hoida (nagu tahaks minna ultramadalasse režiimi) ja vabastada nupp alles peale seda, kui lamp korraks välgatab. Ja nii saabki lambi lukku.

Lahendus, mis mulle H2R puhul hirmsasti meeldib ja mida ma varem kohanud ei ole, on see, et lukustatuna ei ole lamp täielikult kasutuskõlbmatu, vaid juhtnuppu vajutades toimib lamp momentvalgustusrežiimis.

Hoiad nuppu all, lamp põleb ultramadalal tasemel. Lased nupu lahti, lamp kustub. Geniaalne. Tavaolekusse ja lukust lahti saab lambi sama moodi juhtnuppu pikemalt all hoides, kuniks see taas korraks sähvatab. Kui aga eesmärgiks on täielik lukustus, siis tuleb lambi saba natuke lahti keerata, et kontakt lambi ja aku vahel kaoks.

Asi, millest kindlasti rääkima peab on Olight H2R suhe akudega. Nagu alguses räägitud, tuleb juba tehasest kaasa Olight enda 18650 aku. Mõnevõrra üllatuslikult avastasin, et tegemist ei ole pelgalt Olight lahkusega, vaid sellel on oma kindel põhjus. Nimelt soovitab Olight lambi paremaks toimimiseks kasutada ainult nende enda spetsakusid... Miiidaaaa?

Pilt

Kolm korda võite arvata, mis juhtus järgmiseks. Loomulikult marssisin oma varude juurde, võtsin kaks „tavalist” 18650 akut ja asusin neid H2R-ga testima. Olgu kohe öeldud, et üks H2R eripärasid on see, et aku käib sisse tagurpidi. Kui tavaliselt läheb plusspool lambi nina suunas, siis H2R puhul tuleb aku lampi panna miinus ees. Kollane lipik on lihtsalt kaitse transpordi ajaks ja kasutamiseks tuleb see ära võtta. Aga see selleks.

Pilt

Esimese hooga katsetades ma mingit vahet Olight enda aku ja tavaakude vahel ei märganud. Kuniks proovisin turbot, mille peale lamp pea koheselt kustus ja enam põlema ei läinud. Korraks lambi saba lahti keerates lamp taas süttis, aga ainult korraks. Ehk siis oli selge, et turbo käis tavaakudele üle jõu. Tsüklist aitas välja originaalaku kasutamine. Alternatiiv oleks olnud 10 minutit oodata, kuniks lamp turbo „unustab”.

Natukene uurides ilmnes, et see ongi paraku Nova efekti hind. Selleks, et lamp suudaks turboga toime tulla pidi Olight näppima ka akut. Piltlikult öeldes rakendub Olight aku ülekoormuse kaitse umbes kaks korda hiljem kui tavaakudel ja see on ka põhjus, miks tavakudega turbo ei toimi. Ilmselt seetõttu ei soovita Olight lambis kasutada ka 2xCR123 põhiseid akusid/ patareisid. Vähe sellest, Olight soovitab kaasatulnud akut lambist üldse mitte eemaldada, mujal mitte kasutada ja laadida seda just lambis endas.

Seega peab H2R ostja arvestama sellega, et lambi kõikide funktsioonide kasutamine eeldab Olight enda akude kasutamist ning sahtlipõhja kogunenud tavaakud seda paraku ei võimalda. Tõsi, turul on ka teisi suuremaid koormusi taluvaid akusid, kuid Eestis pole ma neid müügil näinud.

Valgusvihk on H2R Noval hajus. Kui vaadata reflektori katet, siis ega teist varianti polegi.

Pilt

Valguspilt on väga ühtlane, mingit eredamat keskosa H2R puhul ei ole.

Pilt

Kui võrrelda külma ja neutraalset versiooni, siis mulle isiklikult meelib neutraalne rohkem.

Pilt

Kuigi kirjade järgi peaks külm versioon olema võimsam, siis päriselus ei olnud see vahe tajutav. Pigem vastupidi. Neutraalse lambi valguses olid ka värvid palju loomulikumad.

Pilt

Külma versiooni korral jäid värvid natukene plassiks, isegi kliiniliseks.

Pilt

Järgnevad videod peaksid andma natuke aimu sellest, kuidas kumbki versioon käitub eri keskkondades, olgu selleks maa või linn.

https://www.youtube.com/watch?v=jHzf0raIbNA



https://www.youtube.com/watch?v=ASSGHI-CZxk



***

Mida siis öelda kokkuvõtteks. Mõnes mõttes on H2R näol tegemist omamoodi multitööriista analoogiga. Ostad ühe lambi, saad korraga nii käsi- kui ka pealambi. Lisaks on kõik vajalik kohe kaasas, mingeid täiendavaid kulusid aku või eraldiseisva laadija soetamiseks tegema ei pea.

Nii sobib H2R hästi esimeseks lambiks neile, kellel varasem kogemus 18650 lampidega puudub või lihtsalt soovivad lahendust, mis oleks võimalikult universaalne ja sobiks igaks elujuhtumiks. Ehk siis keskmisest tehnikateadlikumale kodukasutajale.

Mis tähendab seda, et padukasutajad pole ilmselt Nova sihtgrupiks. Kui vaadata erinõudeid akule, ühekordset tihendit, spetsiaalset juhet eeldavat magnetlaadimist ja juttu juhendis, milles soovitatakse laadida akut ainult lambis, siis on üsna selge, et Olight nägemuses piisab kliendile kaasapandud akust ning mingit pidevat akude vahetamist ja nende välist laadimist selle lambi puhul ettenähtud ei ole. Ehk tegemist ei ole lambiga neile, kes soovivad nt teha pikemaid retki tsivilisatsioonist (ja USB pesadest) eemale ja vajavad seetõttu lahendust, mis töötaks ning oleks võimalikult ühilduv kõige sellega, mis juba olemas ja kättesaadav.

Seega on Nova efekt ühtaegu nii selle lambi tugevuseks kui ka nõrkuseks. See, mis meeldib ja teeb komplekti atraktiivseks tavakasutajale on kaudselt põhjuseks, miks padukasutajad seda lampi ei vali.

Aga nagu öeldud, siis kingiks, esikukapile, maakoju, autosse – selleks sobib H2R Nova ülihästi. Sest mis oli kirjutatud H2R pakendile? „Mitmekülgne leed põhine valgustusseade“ ja just sellega Nova näol tegu ongi.

***

Lambid andis proovimiseks Olight esindaja Eestis http://www.taskulambid.eu/
Springers are like Muscle-Cars - Classic, Heavy and Never out of style...

Kasutaja avatar
Lauri_L
Aktivist
Postitusi: 83
Liitunud: 16 Veebr 2013, 21:27
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Olight H2R Nova ülevaade

Postitus Postitas Lauri_L » 04 Dets 2017, 12:22

Väga lahe ja detailne ülevaade :up

Olight Nova H1R/H2R oma ülesehituselt (magnetiga ning magnetlaadimisega kompaktne nurklamp) on saanud minu vaieldamatuks lemmikuks. Just sellepärast, et suudab asendada päris mitut nn "tavalampi", on piisavalt kompaktne pidevaks kaasaskandmiseks ning võimaldab päris pikkasid vaheaegasid laadimiste vahel. Maksimaalset valgustugevusust 2000+ luumenit eriti ei kasutagi, kuid kindlasti on see boonuseks. Kui vaja, siis vajutad :lol: . Ilma tagaotsa magnetita enam ühtegi lampi ette ei kujutagi... varem oli pealamp, nüüd pole sedagi enam tarvis. Samu funktsioone ja ülesehitust pakuvad praegu veel ka Armytek'i Tiara ning Wizard seeria lambid.

Mis puudutab H2R'i akut, siis ei pea kartma seda, et see teistest pisut erilisem on. Tegemist siiski tavalise 18650 suure koormustaluvusega elemendiga, mida turul päris palju liigub (nt. LG HG2, Sony VTC 4, 5, 6, Samsungi analoogid jne). Silmas peaks pidama, et aku koormustaluvus oleks vähemalt 15A.

Miks nn tavaakut lambis otse laadida ei saa, on tehtud just turvakaalutlustel. Inimene ikka kipub otsima odavamaid alternatiive (isegi kui seda tal vaja pole) ning neid lampi panema ja otseloomulikult ka laadima, kui lamp seda võimaldab. Paraku kipub odav hind peegeldama toote kvaliteeti ning siis on häda kiire tulema. Seega, kui on väga vaja, siis saab H2R-iga kasutada mistahes 18650 akut tema võimete piires. Lambisiseseks laadimiseks aga tõesti vaid Olight'i modifikatsiooniga aku. Nii on tagatud kindel kvaliteet ning ohutus. Olight'i akud saab vananedes vaevata välja vahetada ning need on saadaval Olgiht'i edasimüüjatel. Hinnaerinevus võrreldes tavaakudega on pea olematu.

Kindlasti on asjakohane ka märkus, et lambiga pole kaasas akusalve varutihendit. Määritud pinnaga tihend on vägagi vastupidav ning kulumiskindel. H2R laadimisfunktsioon töötab koheselt laadimismagneti külgepanemisel. Seega ei ole vajalik akusalve korki üldse avada/keerata ning tihendile selle kaudu koormust avaldada (nt. Armytek Wizardil tuleb akukork laadimiseks veerand pööret lahti keerata :!: ). Kui vaadata reaalusust, siis suurem osa kasutajatest ei vaheta kunagi ühtegi lambi akutoru tihendit isegi kui need olemas on. Sellest on muidugi kahju. Samas kui kellelgi peaks tekkima vajadus tagavaratihendi järgi, siis selle nad meilt ka saavad.

Tuleb tunnistada, et Nova-seeriaga on Olight teinud terve rida uuendusi suunas, et muuta lamp võimalikult kasutajasõbralikuks (suur lüliti, lihtne režiimivahetus, otselaadimine) ja vastupidavaks (minimaalne avatavate detailide hulk, normaalkasutuses lambi avamise vajadus puudub). Ostad lambi ja hakkad kohe kasutama.

Aga veelkord. Ülevaade on mega... ning tikud jätame koju 8-)
Nitecore ja Armytek taskulampide ametlik maaletooja http://www.taskulambid.eu

Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline